sâmbătă, 20 octombrie 2012

Încă o "prima dată"


     Niciodată nu am înteles de ce noi, oamenii, avem atâta nevoie de confirmare în tot ceea ce facem. Şi am observat că nu se aplică doar la oamenii slabi. Dimpotrivă, cu cât eşti mai puternic, cu atat eşti mai labil din punctul ăsta de vedere. Confirmarea devine un fel de drog, iar dependenţa se transformă intr-o obsesie care de cele mai multe ori sfarşeste rău.
     De ce scriu oamenii? Pentru că au nevoie ca cineva să le confirme că ideile lor sunt bune. Pentru că ei cred ca viziunea lor e diferită de a celorlalti si că merită să fie expusă. Pentru aprobare.
     De ce m-am apucat eu sa scriu asta? In mare parte, cam din aceleaşi motive. În particular, ca să-mi demonstrez mie însămi că pot sa incep un lucru şi să îl susţin pe o perioadă îndelungată. Am o mică problemă cu terminatul lucrurilor. Am început atât de multe, dar cele pe care le-am şi dus la bun sfarsit pot fi numărate pe degete. Cel puţin, mă consolează faptul că nu sunt singura. Cunosc mulţi oameni cu problema asta şi printre ei se află şi persoane pe care le admir. Sincer, nici nu cred că e esential să termini chestii. Procesul în sine contează.
    În concluzie, am mai început ceva. E bine să faci asta din când in cand. Te face să te simti... începător. Începător înseamnă viu, pentru că, în afară de procesul de putrefacţie, nu prea poţi să începi nimic daca eşti mort. Te face să te simţi tânăr, te face să simţi că mai ai de invăţat. Pentru mine e important să ştiu că încă mai am de învăţat, pentru că mă face să privesc înainte cu entuziasm şi interes. Daca ni s-ar lua şi asta, misterul în ceea ce priveşte viitorul, cred că ne-am sinucide cu toţii pe la 5 ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu